ΜΙΚΡΟΙ «ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ» ΣΕ ΜΕΓΑΛΑ PROJECTS: ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΞΕΡΟΥΝ ΑΠΟ… ΡΟΜΠΟΤ

Δέκα χρόνια μετά την ίδρυσή του, ο πρόεδρος του WRO Hellas, κύριος Γιάννης Σομαλακίδης, μιλά στο in.gr για τη διοργάνωση που έφερε τους Έλληνες μαθητές σε επαφή με τη μεθοδολογία STEM – και τους άνοιξε το δρόμο για μια μελλοντική σταδιοδρομία στις θετικές επιστήμες και τη ρομποτική

Τι σχέση έχει ο Αρχιμήδης με τον Ντα Βίντσι; Πώς συνδέονται οι δυο τους με τη ρομποτική; Και τελικά, μπορούν οι μαθητές των Γυμνασίων, των Λυκείων και των ΕΠΑΛ της χώρας μας να δώσουν λύσεις στην παγκόσμια μάστιγα της κλιματικής αλλαγής; Οι απαντήσεις κρύβονται στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διοργάνωσε για έκτη χρονιά στη χώρα μας ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE. Και, όπως εξηγεί στο in.gr ο κύριος Γιάννης Σομαλακίδης, πρόεδρος του WRO Hellas, οι μικροί μαθητές, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους κατόρθωσαν και φέτος, παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, να μας εκπλήξουν ευχάριστα με τα projects τους.

Χιλιάδες μαθητές γνώρισαν φέτος το STEM

Μέσα από εξ αποστάσεως αξιολογήσεις ή με τη φυσική τους παρουσία – με ενισχυμένα υγειονομικά μέτρα – στις εγκαταστάσεις της OTE Academy, σχεδόν 6.000 μαθητές και περισσότερες από 1.600 ομάδες από όλη την Ελλάδα, συνεργάστηκαν αποτελεσματικά και δημιούργησαν πρωτοποριακές λύσεις και ολοκληρωμένες ρομποτικές κατασκευές, αντλώντας την έμπνευσή τους (μεταξύ άλλων) από την κλιματική αλλαγή, την αγροτική παραγωγή, την τυποποίηση, τις εφευρέσεις του Αρχιμήδη και του Ντα Βίντσι, κ.ά.

Το κυριότερο; Ανεξάρτητα από την τελική κατάταξη, τα παιδιά που έλαβαν μέρος στο Διαγωνισμό, ήρθαν σε επαφή με τις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία και τη ρομποτική με βιωματικό τρόπο, βελτίωσαν τις δεξιότητές τους διασκεδάζοντας και έκαναν τα πρώτα τους βήματα προς την κατάρτιση του μέλλοντος.

Όπως μας εξηγεί ο κύριος Σομαλακίδης:

«Ως WRO Hellas, δεν μιλάμε για την αξία του διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής αλλά για την αξία της πορείας προς το διαγωνισμό. Δηλαδή της προετοιμασίας, της μελέτης και του teamwork. Οι μαθητές συγκροτούν ομάδες και δουλεύουν ομαδικά, ανάλογα με το θέμα. Για παράδειγμα, στην κατηγορία για το Δημοτικό από τον «Αρχιμήδη στον DA Vinci», τα παιδιά χρειάστηκε να κατανοήσουν τις ανακαλύψεις και των δύο, μελετώντας διάφορες πηγές, και στη συνέχεια να αποφασίσουν τι θα αξιοποιήσουν, δημιουργώντας τους κατάλληλους αυτοματισμούς που σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας και δίνουν λύσεις σε προβλήματα».

Χωρά το STEM στα ελληνικά σχολεία;

Ρητός στόχος του WRO Hellas είναι η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής, καθώς και της ευρύτερης μεθοδολογίας του STEM (Science – Technology – Engineering – Mathematics) στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, με όχημα τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, αλλά και την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – με τους νικητές της δεύτερης να ταξιδεύουν (υπό κανονικές συνθήκες) για να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Γιατί, όμως, να βάλουμε το STEM στα σχολεία; Σύμφωνα με τον κύριο Σομαλακίδη, «το STEM είναι η νέα μεθοδολογία βιωματικής κατανόησης των Φυσικών Επιστημών. Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συμπεριφέρονται ως μηχανικοί. Η τεχνολογία και η μηχανική είναι το μέλλον. Και όσοι γνωρίζουν να τις αξιοποιούν, μπορούν να έχουν μια πετυχημένη πορεία στην κοινωνία του μέλλοντος. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι η κορωνίδα του STEM και είναι το κοινό χαρακτηριστικό των προϊόντων του 21ου αιώνα».

(Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ🙂

[Photo: Οι Future Scientists 2, που έλαβαν την 1η θέση στην κατηγορία Open Δημοτικού στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής από τον WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE, παρουσίασαν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα μεταφοράς μετάλλων και μαρμάρου σε ορυχείο της αρχαιότητας].

 

[ΠΗΓΗ: https://www.in.gr/, της Αλεξάνδρας Πράσσα, 17/11/2020]