ΝΕΟ CRASH TEST ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ

Τα αγκάθια του ελληνικού δημοσίου αλλά και ιδιωτικού χρέους απασχόλησαν χθες τους θεσμούς, τόσο κατά τη συνεδρίαση του Eurogroup όσο και κατά τη Σύνοδο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου με αντικείμενο 2 εκθέσεις για την Ελλάδα. Ο συνολικός απολογισμός για την πορεία της ελληνικής οικονομίας ήταν ξεκάθαρα θετικός, με εύσημα για τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει αλλά και για τη στοχευμένη και έγκαιρη λήψη μέτρων στήριξης τα οποία -όπως έγινε αποδεκτό- θα πρέπει να συνεχιστούν όσο διαρκεί η υγειονομική κρίση.

Ωστόσο, καθορίστηκαν και τα νέα “τεστ” που θα περάσει η ελληνική οικονομία, με το ΔΝΤ να πρoχωρά σε νέα έκθεση βιωσιμότητας χρέους την οποία θα διεξάγει το 1ο εξάμηνο του 2021 και το Eurogroup να απευθύνει συστάσεις με επόμενο σταθμό τον Φεβρουάριο του 2021 και την ανακοίνωση της 9ης έκθεσης Ενισχυμένης Εποπτείας η οποία θα πρέπει να εγκριθεί τον Μάρτιο σε επίπεδο Eurogroup, παράλληλα με την κατάθεση του ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης των 32 δισ. ευρώ.  

Το Eurogroup έδωσε μεγάλη έμφαση στις χθεσινές ανακοινώσεις του (που συνόδευαν την έγκριση του πακέτου δόσεων των 767 εκατ. ευρώ), στο θέμα της επιτάχυνσης των μεταρρυθμίσεων. Και αυτό ούτως ώστε να ενισχυθεί ο ρυθμός ανάκαμψης και έτσι θα καταστεί εφικτή η σταδιακή αποκλιμάκωση του χρέους με “υγιή” τρόπο, δηλαδή χωρίς την ανάγκη δημοσιονομικών παρεμβάσεων.

Αλλά και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναφέρθηκε στην εκτίμηση ότι μεσοπρόθεσμα το χρέος είναι βιώσιμο με βάση τα σημερινά στοιχεία, αλλά δεσμεύτηκε να διεξάγει το πρώτο εξάμηνο το 2021 νέα έκθεση βιωσιμότητας για να επανεξετάσει την κατάσταση. Προς το παρόν η πρόβλεψή του είναι ότι το χρέος το 2020 αυξηθεί στο 208, 1% του ΑΕΠ και θα μειωθεί στο 199,1% του ΑΕΠ το 2021.

Να συνεχισθούν τα μέτρα στήριξης

Παράλληλα, εξέχουσα σημασία δίνεται και στο νέο πτωχευτικό δίκαιο. Στην ανάγκη πέρα από την ψήφιση του νόμου (η οποία θεωρείται ως ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα) να προχωρήσει και η ενεργοποίησή του. Κάτι το οποίο απαιτεί μία σειρά από εφαρμοστικές διατάξεις κι άλλες παρεμβάσεις από την ελληνική διοίκηση.

Όπως καταγράφεται χαρακτηριστικά στην χθεσινή ανακοίνωση του Eurogroup, “χαιρετίζουμε την πρόοδο που σημειώθηκε με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ιδίως την υιοθέτηση μεγάλης μεταρρύθμισης του ελληνικού πτωχευτικού πλαισίου, η οποία αναμένεται να συμβάλει στην επίλυση των βασικών προκλήσεων στον χρηματοπιστωτικό τομέα”. Χαιρετίστηκε η “δέσμευση της Ελλάδας να υιοθετήσει το συντομότερο δυνατόν παράγωγο δίκαιο για τη μεταρρύθμιση του πτωχευτικού δικαίου και να εφαρμόσει το απαραίτητο σύστημα πληροφορικής για να εξασφαλίσει την αποτελεσματική επιβολή όλων των εξασφαλίσεων όταν τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες περί αφερεγγυότητας” αλλά και έγινε σαφές πως η εν λόγω διαδικασία θα “συνεχίσει να παρακολουθείται στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας”.

[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, 1/12/2020]

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΚΑΙ Η ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ ΤΩΝ Ι.Χ.

Ηλεκτρονικά θα γίνεται από φέτος η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους, να αποφύγουν την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2021, ενώ ηλεκτρονικά θα γίνεται και η άρση ακινησίας. 

Ωστόσο την ίδια ώρα το υπουργείο Οικονομικών αρνείται να αφαιρέσει από τα τέλη κυκλοφορίας τους μήνες της καραντίνας στη διάρκεια της οποίας απαγορεύονταν η μετακίνηση με αυτοκίνητα, τα οποία ήταν στα παρκινγκ.

Η ΑΑΔΕ ετοιμάζει ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία θα τεθεί σε ε\λειτουργία εντός του Δεκεμβρίου. Σε αυτήν θα εισέρχονται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων και θα δηλώνουν υπεύθυνα ότι θέτουν σε ακινησία το αυτοκίνητό τους για το 2021.

Από το όχημα θα υποχρεούνται να αφαιρέσουν τις πινακίδες, τις οποίες θα τις φυλάσσουν οι ίδιοι, για την περίπτωση που τους ζητηθεί η προσκόμισή τους στην Εφορία.

Στόχος είναι να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις Εφορίες που καταγράφεται κάθε χρόνο στα τέλη Δεκεμβρίου με χιλιάδες φορολογούμενους που προσέρχονται να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων του και ειδικά φέτος με την απειλή του κορονοϊού.

Προκειμένου να μην γίνει καταστρατήγηση τη δυνατότητας της ηλεκτρονικής κατάθεσης των πινακίδων, από ορισμένους επιτήδειους, οι οποίοι θα σκεφτούν να δηλώσουν ακινησία, αλλά και να εξακολουθούν να κινούν το όχημά τους, θα δημιουργηθεί ένα πιο αυστηρό και ευέλικτο Μητρώο Ακινησίας.

Σε αυτό θα καταγράφονται οι αριθμοί κυκλοφορίας και τα χαρακτηριστικά των οχημάτων, για τα οποία έχει δηλωθεί ακινησία, ώστε να είναι εύκολος ο εντοπισμός τους, από την Τροχαία.

Επίσης, θα τους χορηγείται ένα ηλεκτρονικό πιστοποιητικό ακινησίας του αυτοκινήτου, το οποίο θα το προσκομίζουν όταν τους ζητηθεί.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο για την παραβίαση της ακινησίας του αυτοκινήτου φτάνει σε 5.000 ευρώ.

Ηλεκτρονικά και η επανακυκλοφορία

Όσοι καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου για το 2021, θα μπορούν να επανακυκλοφορήσουν το όχημά τους εντός του 2021, υποβάλλοντας σχετική δήλωση στην ειδική πλατφόρμα και αφού πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν για τους επόμενους μήνες του έτους.

Δηλαδή, αν θέλει να επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητο τον Ιούλιο του 2021, τότε θα πληρώσει τα μισά τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στους έξι μήνες του έτους.

Οδηγός για όσους πληρώσουν

Παράλληλα η ΑΑΔΕ κατήρτισε έναν Οδηγό για τους ιδιοκτήτες οχημάτων σχετικά με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2021. Ο οδηγός απαντά στα πιο συχνά ερωτήματα των φορολογουμένων που καλούνται να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, όπως η μεταβίβαση ή η συνιδιοκτησία οχήματος, τα πρόστιμα καθυστέρησης πληρωμής κ.α.

Τα ερωτήματα που απαντά η ΑΑΔΕ είναι τα ακόλουθα:

  • Αν μεταβιβάσω το όχημα εντός του τρέχοντος έτους οφείλω τέλη κυκλοφορίας του επόμενου;

Όχι. Τα τέλη πρέπει να καταβληθούν από αυτόν που είναι κάτοχος την 1η Ιανουαρίου ή μέχρι την παράταση, αν έχει δοθεί.

  • Είμαι συνιδιοκτήτης ενός οχήματος και έχουν εκδοθεί έντυπα τελών για κάθε Α.Φ.Μ. Πρέπει να τα πληρώσουμε όλοι;

Όχι. Τα τέλη είναι αδιαίρετα και αρκεί να τα πληρώσει ένας από τους συνιδιοκτήτες. Αν δεν πληρωθούν, ο καθένας είναι συνυπόχρεος για ολόκληρο το ποσό.

  • Έχει αλλάξει ο αριθμός κυκλοφορίας και έχω πληρώσει τα τέλη πριν την αλλαγή. Οφείλω τέλη και στο νέο αριθμό;

Όχι γιατί οι δύο αριθμοί συσχετίζονται και ισχύει η πληρωμή ανεξάρτητα σε ποιον αριθμό έγινε.

  • Πότε δεν οφείλονται τέλη;

Όταν το όχημα έχει τεθεί σε ακινησία εκούσια ή αναγκαστική πριν την έναρξη του έτους τελών.

  • Ποιες επιπτώσεις υπάρχουν αν δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας;

Εκτός από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, επιβάλλεται και πρόστιμο:
– ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο/τρίκυκλο Ι.Χ. ή επιβατικό Ι.Χ
– το ήμισυ των τελών, αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ. ή φορτηγό ή λεωφορείο.
– 30 ευρώ, αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

  • Γιατί εμφανίζεται το μήνυμα «Ελλιπή στοιχεία για τον υπολογισμό των τελών»;

Ανάλογα με τον τύπο του οχήματος τα τέλη υπολογίζονται βάσει των κυβικών εκατοστών του κινητήρα (cc), των εκπομπών ρύπων (CO2), του μεικτού βάρους και των θέσεων. Αν η βάση υπολογισμού δεν είναι συμπληρωμένη δεν μπορούν να υπολογιστούν τα τέλη και θα πρέπει να απευθυνθείτε στην Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών προκειμένου να διορθωθεί η άδεια κυκλοφορίας.

  • Γιατί εμφανίζεται το μήνυμα «Ο Α.Φ.Μ. δεν εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης του οχήματος»;

Ο Α.Φ.Μ. που έχετε συμπληρώσει ή είναι λανθασμένος (οπότε συμπληρώνετε τον σωστό) ή αναγράφεται στην άδεια, Α.Φ.Μ. διαφορετικός από αυτόν του κατόχου (οπότε απευθύνεστε στην Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών) ή είναι διαφορετικός στα στοιχεία που τηρούνται από την Υπηρεσία μας (οπότε απευθύνεστε στη Δ.Ο.Υ.). Αν δεν ισχύει κάτι από τα ανωτέρω τότε μπορεί να συμπληρώνετε λανθασμένο αριθμό κυκλοφορίας.

 

[ΠΗΓΗ: https://ergoxalkidikis.gr/, 1/12/2020]

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ

 

 

Πάνω από 11 εκατομμύρια ευρώ τα έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο και τον Δήμο Αριστοτέλη από τα μεταλλευτικά τέλη της Ελληνικός Χρυσός

Με σεβασμό στην καθημερινή προσπάθεια των 1.650 εργαζομένων της εταιρείας μας, έχουμε υποχρέωση να παρέχουμε διευκρινίσεις που αποκαθιστούν την πραγματικότητα σε συνέχεια αβάσιμων κατηγοριών ότι η Ελληνικός Χρυσός δήθεν χρωστάει στο Δημόσιο 3,5 εκατομμύρια ευρώ από υποτιθέμενη μη καταβολή των τελών μεταλλευτικής εκμετάλλευσης. Η συγκεκριμένη δε τοποθέτηση είναι κατ’ ελάχιστο φαιδρή και επιπόλαιη για μία εταιρεία που καταβάλλει ανελλιπώς εδώ και 7 συναπτά έτη τα τέλη που αναλογούν στην μεταλλευτική της δραστηριότητα και τα οποία, μάλιστα, καταβάλλει πάντοτε εμπρόθεσμα, ενώ έχει ζητήσει το μεγαλύτερο μέρος αυτών να αποδίδεται στην τοπική κοινωνία.

Απέναντι λοιπόν στους επιθετικούς, αήθεις και ελλιπείς ισχυρισμούς που διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα, που επιτίθενται κατά της επιχειρηματικότητας στον εξορυκτικό τομέα συνολικά και πλήττουν τη φήμη και την ακεραιότητα της Ελληνικός Χρυσός και των ανθρώπων της, διευκρινίζουμε για άλλη μια φορά τα αυτονόητα:

Η Ελληνικός Χρυσός έχει καταβάλει, εμπρόθεσμα, το σύνολο των αναλογούντων μεταλλευτικών τελών για τα έτη 2013-2019 συνολικού ύψους 8.061.524 ευρώ. Όλα τα παραπάνω ποσά έχουν ελεγχθεί και βεβαιωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΝ καθώς και την ΑΑΔΕ με βάση τις προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Tο χρονοδιάγραμμα βεβαίωσης και ελέγχου των τελών εμπίπτει στις αρμοδιότητες των Αρχών και τυχόν καθυστερήσεις είναι ανήθικο να αποδίδονται στην εταιρεία.
O διπλασιασμός των μεταλλευτικών τελών από 20% στο 40% είναι πραγματικός και αφορά στην αναπροσαρμογή του ποσοστού των τελών που θα αποδώσει το Ελληνικό Δημόσιο στον Δήμο Αριστοτέλη για τα έτη 2018 και 2019 από τα τέλη που έχει ήδη εισπράξει από την εταιρεία μας. Αποσιωπάται όμως η πλήρης διάσταση του γεγονότος που κατέστησε απαραίτητη αυτή την απόφαση και πηγάζει στην άρνηση της προηγούμενης διοίκησης του Δήμου Αριστοτέλη να εισπράξει τα αναλογούντα τέλη -τα οποία κατέβαλλε κανονικά η Ελληνικός Χρυσός- στερώντας από τον Δήμο σημαντικά έσοδα στο βωμό μιας κοντόφθαλμης μικροπολιτικής.
Η συζήτηση για δήθεν «ζοφερή κατάσταση» σχετικά με το ύψος των μεταλλευτικών τελών είναι ανεδαφική και κοντόφθαλμη. Από τη μία, παραβλέπει το γεγονός ότι έχουν εισρεύσει στα κρατικά ταμεία περισσότερα από €8 εκ.,που κατ’ επέκταση στηρίζουν οικονομικά τον Δήμο Αριστοτέλη, πέραν των €22 εκ. που η Ελληνικός Χρυσός έχει επενδύσει μέχρι σήμερα σε αναπτυξιακά έργα και δράσεις για την περιοχή μέσω δραστηριοτήτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Από την άλλη, εσκεμμένα αγνοεί το γεγονός ότι το μεταλλείο της Ολυμπιάδας μπήκε σε εμπορική παραγωγή στα τέλη του 2017, μετά από αλλεπάλληλες και παράνομες καθυστερήσεις στην αδειοδότησή του – όπως αποδεικνύουν σωρεία αποφάσεων του ΣτΕ – και μαζί με την αναβάθμιση στο μεταλλείο των Μαύρων Πετρών, άρχισαν να αποδίδουν αυξημένα μεταλλευτικά τέλη βάσει της παραγωγής τους τη διετία 2018-2019.
Μάλιστα, μαζί με το βεβαιωμένο από τις Αρμόδιες Αρχές ποσό των €3 εκ. μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, τα αναλογούντα τέλη από τη λειτουργία των δύο μεταλλείων θα φτάσουν τα €11 εκ., ενώ μόνο η τελευταία τριετία ήδη ξεπερνά κατά πολύ το ήμισυ των καταβολών της περιόδου 2013-2020. Το γεγονός αυτό από μόνο του καταδεικνύει την κάθε άλλο παρά «ζοφερή» πραγματικότητα των εσόδων που θα αποκομίσει το ελληνικό κράτος κατά την πλήρη ανάπτυξη των Μεταλλείων Κασσάνδρας.

Επί της ουσίας, το μόνο που πραγματικά αποδεικνύουν τα επικοινωνιακά τεχνάσματα γύρω από τα μεταλλευτικά τέλη, είναι ότι το Ελληνικό Δημόσιο και η τοπική κοινωνία ωφελούνται περισσότερο όταν τα μεταλλεία είναι ενεργά και υλοποιούνται παραγωγικές επενδύσεις, παρά όταν γίνονται έρμαιο μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων.

(*βεβαιωμένα και εισπραχθέντα τέλη για την περίοδο 2013-2019 και βεβαιωμένα τέλη έως Οκτώβριο 2020)

Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΤΟΧ ΣΕ VIRTUAL WORKSHOP ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΒΕΛΓΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής μετά την παρουσία του στη Διεθνή έκθεση του Λονδίνου WTM 2020, συνεχίζει με συνέπεια την προβολή της Χαλκιδικής αυτή τη φορά στη Βέλγικη αγορά. Ο ΤΟΧ συμμετείχε στο Virtual Workshop Εναλλακτικού Τουρισμού και Γαστρονομίας στο Βέλγιο που πραγματοποιήθηκε στις 25-27 Νοεμβρίου το οποίο τελούσε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Βέλγιο και του Διαπολιτισμικού Ομίλου για την UNESCO. 

Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμούς από τον Υπουργό Τουρισμού κ.  Χ. Θεοχάρη, τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Δ. Φραγκάκη, και τον Πρέσβη της Ελλάδας στο Βέλγιο Δ. Καλαμβρέζο. Στη συνέχεια, η Διευθύντρια του γραφείου του ΕΟΤ Κάτω Χωρών, κα. Ελένη Σκαρβέλη παρουσίασε την ποικιλία των δραστηριοτήτων εναλλακτικού τουρισμού που προσφέρει η χώρα μας, αναδεικνύοντας και τη Χαλκιδική ανάμεσα στους top προορισμούς για εναλλακτικό τουρισμό. 

Το workshop ολοκληρώθηκε με τις Β2Β διαδικτυακές συναντήσεις του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής με ταξιδιωτικούς πράκτορες και Tour Operator της Βέλγικης αγοράς.  Πραγματοποιήθηκαν 26 προκαθορισμένα ραντεβού, όπου παρουσιάστηκαν οι μοναδικές δυνατότητες που προσφέρει η Χαλκιδική στους Βέλγους επισκέπτες, δίνοντας έμφαση στη γαστρονομία σε συνδυασμό με τον πολιτιστικό της πλούτο και το φυσικό της περιβάλλον. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι Βέλγοι καθώς οι περισσότεροι δεν γνώριζαν την ποικιλία δραστηριοτήτων και εναλλακτικών μορφών τουρισμού που έχει αναπτύξει και προσφέρει η Χαλκιδική. Οι «καινούριοι» προορισμοί, οι οικογενειακές διακοπές, οι θεματικές εκδρομές, η αειφόρος ανάπτυξη, η επαφή με τον τοπικό πληθυσμό και το καλό φαγητό είναι αυτά που αναζητούν περισσότερο οι Βέλγοι και η Χαλκιδική απέδειξε -έστω και διαδικτυακά- ότι μπορεί να τα προσφέρει!

[ΠΗΓΗ: https://aetoshal.blogspot.com/, 30/11/2020]