ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ: 22 ΣΗΜΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Στόχος να αναδειχθεί η περιοχή σε γαστρονομικό προορισμό αλά… Τοσκάνη και Μπορντό, όπου η τοπικότητα προϊόντων και πρώτων υλών είναι προτεραιότητα.

Ούτε ένα ούτε δύο ούτε τρία, αλλά 22 σήματα ποιότητας σε προϊόντα που φτιάχνονται από τοπικές πρώτες ύλες, αλλά και σε ξενοδοχεία και εστιατόρια που χρησιμοποιούν στα μενού τους τοπικά είδη θα δώσει εντός του 2022 η Αριστοτελική Σύμπραξη Επιχειρηματιών στην ανατολική Χαλκιδική. Στόχος είναι να αναδειχθεί η περιοχή σε πραγματικό γαστρονομικό προορισμό κατά τα πρότυπα της Τοσκάνης και του Μπορντό, όπου η τοπικότητα των προϊόντων και των πρώτων υλών είναι προτεραιότητα και αποτελεί δέλεαρ για την προσέλκυση των τουριστών.

Μέχρι στιγμής έχουν δοθεί τέσσερα σήματα ποιότητας, ένα στην πίτα Αρναίας και στους αδερφούς Λαλιώτη, ένα στην κολοκυθόπιτα Ιερισσού και στην Αριστοτέλεια Γη, ένα στο γιαούρτι Αρναίας και στον Αντώνη Καραγιάννη και ένα στο ελαιόλαδο Γοματίου του Γιώργου Πασχαλά. Επόμενο προϊόν που θα λάβει σήμα ποιότητας θα είναι η μπύρα Ιερισσού Seven Seals του Δημήτρη Σταθώρη. Πέραν των παραγωγών, ανάλογα σήματα ποιότητας θα λάβουν προσεχώς και τουριστικές και άλλες επιχειρήσεις, από καταλύματα και εστιατόρια μέχρι ζαχαροπλαστεία, όπου ο τουρίστας θα γνωρίζει με τον τρόπο αυτό ότι έχει επιλογή μεταξύ τοπικών προϊόντων, ενώ θα λαμβάνει και πληροφορίες για το πού μπορεί να τα βρει και να τα αγοράσει.

Η διαδικασία και το «πάντρεμα»

Η επιλογή των προϊόντων δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς πρέπει να καταγραφούν ένα ένα, να δοκιμαστούν από σεφ και να είναι ξεκάθαρη και αποδεδειγμένη η τοπική προέλευση των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί για τη δημιουργία τους. Στη συνέχεια η Αριστοτελική Σύμπραξη Επιχειρηματιών θα φέρνει σε επαφή τους παραγωγούς με ξενοδοχεία, εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, φούρνους κτλ, ώστε να «κουμπώσουν» με τις επιχειρήσεις όπου το προϊόν τους ταιριάζει περισσότερο και να συμφωνήσουν για την τοποθέτησή του, προκειμένου να δοθεί και το σχετικό σήμα ποιότητας.

«Για παράδειγμα μεγάλα ξενοδοχεία θα μπορούν να στέλνουν τους τουρίστες που φιλοξενούν σε παραγωγούς με τους οποίους συνεργάζονται. Μάλιστα, θα υπάρχει μια ειδική κάρτα η οποία θα ενημερώνει για το πού θα μπορούν να βρουν τα συγκεκριμένα προϊόντα. Είναι σημαντικό ο τουρίστας να μπορεί να φάει τοπικά» λένε στη Voria μέλη της σύμπραξης.

Με το μοντέλο των σημάτων ποιότητας θα επιχειρηθεί και η «έξοδος» των προϊόντων του Αγίου Όρους στην τοπική αγορά. Εντός του 2023 η Αριστοτελική Σύμπραξη Επιχειρηματιών θα αναζητήσει προϊόντα από μοναστήρια και σκήτες της αθωνικής πολιτείας, ώστε να τροφοδοτήσουν την περιοχή. Ειδικά για την Ουρανούπολη θεωρείται αυτονόητο ότι πρέπει να αξιοποιήσει το brand του Αγίου Όρους, αναδεικνύοντας, μεταξύ άλλων, την παραγωγή του.

Η πρωτοβουλία όμως της Αριστοτελικής Σύμπραξης Επιχειρηματιών δεν σταματάει εδώ. Στόχος είναι να πιστοποιηθεί η ίδια, ώστε να μπορεί να δίνει και πιστοποιήσεις στα προϊόντα, εξασφαλίζοντάς τους ένα διαφορετικό ειδικό βάρος. Για την ώρα πάντως ο δήμος Αριστοτέλη, θέλοντας να πιστοποιήσει κάποια από τα προϊόντα της περιοχής, όπως τα μύδια Ολυμπιάδας, θα αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία τη διαδικασία.

Η Αριστοτελική Σύμπραξη Επιχειρηματιών δημιουργήθηκε πριν από μία διετία υπό την ομπρέλα του δήμου Αριστοτέλη και ξεκίνησε από μόλις εννέα ιδρυτικά μέλη, ενώ σήμερα αριθμεί 158 συμμετοχές. Στόχος της ήταν να διαμορφώσει τον προορισμό σε σχέση με την πρωτογενή παραγωγή του, να αναπτύξει τουριστικούς συνειρμούς σχετικούς με τις ρίζες και τις τοπικές παραδόσεις και να τοποθετήσει την περιοχή στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τουριστική του φήμη.

 

[ΠΗΓΗ: https://www.voria.gr/, της Μαρίας Μαθιοπούλου, 4/4/2022]