ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΙΣΣΟ

H Agrovision με έδρα την Ιερισσό Χαλκιδικής ξεκίνησε να δραστηριοποιείται από το 2011 με τριπλή δραστηριότητα, έχοντας υπό τη σκέπη της οινοποιείο, ελαιοτριβείο και την παραγωγή λεβάντας σε μορφή ξηρής δρόγης. Πρόκειται για μία κατά 100% εξαγωγική εταιρεία, με κύρια αγορά τη Γαλλία, όπου διαθέτει το 98% της παραγωγής της. 

Γι’ αυτόν το λόγο και σε ό,τι αφορά την οινοποίηση το μεγαλύτερο μέρος των σταφυλιών που φυτεύονται είναι διεθνείς ποικιλίες, αν και προχώρησε σε νέες φυτεύσεις ποικιλιών Λημνιό και Βιδιανό με στόχο την ανάδειξη του πολιτισμού της περιοχής μέσω του κρασιού και την επέκτασή της και σε άλλες αγορές του εξωτερικού.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άγγελος Ζαμάνης, «η Domaine Agrovision δεν είναι ένα απλό οινοποιείο, είναι ένα όραμα που στηρίζεται στην ποιότητα των προϊόντων του, στο σεβασμό αλλά και στη δημιουργικότητα και στην εφευρετικότητα. Για το συγκεκριμένο οινοποιείο η παραγωγή ποιοτικών οίνων είναι το κύριο αλλά όχι το μοναδικό του μέλημα. Με την εφαρμογή των αρχών της κυκλικής οικονομίας, έχει κατορθώσει να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και να προστατεύσει και το περιβάλλον. Η εφαρμογή της οινολάσπης σε τρόφιμα, η χρήση παλιών βαρελιών για τη δημιουργία τουριστικών αξιοθέατων, όπως ο θρόνος του «Ξέρξη» αλλά και βάσεων στάθμευσης ποδηλάτων, είναι λίγα μόνο από τα παραδείγματα της έξυπνης διαχείρισης των υποπροϊόντων του οίνου. Και η δημιουργικότητα δεν σταματά εκεί. Η Domaine Agrovision έχει δημιουργήσει μια επισκέψιμη υποθαλάσσια κάβα, η οποία σε συνδυασμό με την υπεδάφια παλαίωση που εφαρμόζει μέσα στους αμπελώνες γεννά πολλές προσδοκίες. Τελευταία μάλιστα η εταιρεία, θέλοντας να αναβιώσει τον αρχαίο «Ακάνθιο Οίνο», έχει πραγματοποιήσει και οινοποίηση με θαλασσινό νερό και η εφευρετικότητα συνεχίζεται…». 

Αύξηση παραγωγής

Το πλάνο πενταετίας προβλέπει την αύξηση της παραγωγής σε περίπου 45.000 φιάλες κυρίως με ελληνικές ποικιλίες. Οι αγορές- στόχοι εκτός από την Κύπρο, είναι η Βουλγαρία και η Ρουμανία, με την επιχείρηση να επιδιώκει να εκμεταλλευτεί το εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα, το οποίο εφόσον βρει διαθέσιμο ένα ελληνικό κρασί στην πατρίδα του να το επιλέξει, αφού το έχει απολαύσει στην Ελλάδα.

[ΠΗΓΗ: AGRENDA-WINE TRAILS, 16/12/2024]