ΛΙΜΑΝΙ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗΣ – ΈΝΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ «ΒΟΥΛΙΑΞΕ» ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΑΡΧΙΣΕΙ

Το ιστορικό και οι προσπάθειες της δημοτικής αρχής να γίνει η κατασκευή με νέες μελέτες και πηγές χρηματοδότησης

Πέρασαν ακριβώς ι6 χρόνια από τον Μάρτιο του 2008 που είχε εγκριθεί η μελέτη σκοπιμότητας για την κατασκευή του λιμένα Ουρανούπολης, ένα από τα πλέον μεγαλόπνοα έργα, το οποίο ωστόσο έμελλε να μην κατασκευαστεί ποτέ και έμεινε στα χαρτιά. Μάλιστα το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου προέβλεπε ολοκλήρωση μέσα σε ένα έτος από την ημέρα της έγκρισης, δηλαδή στα τέλη του 2009 και τετραπλό χαρακτήρα, επιβατικό, τουριστικό, αλιευτικό και εμπορικό με αρχικό προϋπολογισμό τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.

Το εν λόγω έργο αποτέλεσε πολλές φορές πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης καθώς εκφράστηκαν ενστάσεις για το αν παρόμοια έργα πρέπει να εντάσσονται στις δημόσιες επενδύσεις ή όχι, αλλά και για τον κίνδυνο απένταξης που έβλεπαν οι τοπικοί φορείς να έρχεται, αλλά αμφισβητήθηκε στην πράξη.

Και όντως, η οικονομική κρίση και η κατάρρευση πολλών τομέων της οικονομίας μας, συμπαρέσυρε αυτό και πολλά άλλα αντίστοιχα έργα (δυστυχώς μεγαλόπνοα όλα για τη Χαλκιδική) με αποτέλεσμα, μετά από τις «ατυχείς» εργολαβίες, να φτάσουμε στο σήμερα που το έργο ξεκινά από το μηδέν.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Αριστοτέλη Στέλιο Βαλλιάνο «το έργο όπως το γνωρίζαμε από το 2008 έχει μηδενιστεί, και έχουν εκλείψει οι περιβαλλοντικοί του όροι, ενώ οι δύο ζώνες λιμένα καθιστούν ανέφικτη την χωροθέτησή του με το προηγούμενο έργο και έχει λυθεί κάθε σύμβαση από την περιφέρεια με τους εργολάβους».

Ο δήμος Αριστοτέλη ξεκινά την κατασκευή του έργου μέσω του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, με τη σύνταξη νέων μελετών, νέων εγκρίσεων και νέων χρηματοδοτήσεων, όπως επεσήμανε ο κ. Βαλλιάνος.

Το μείζον ζήτημα που εκκρεμεί σε πρώτη φάση αφορά τη χωροθέτηση του λιμένα, κάτι που πρέπει να διευθετηθεί από το Υπουργείο Τουρισμού καθώς πρόκειται για νόμο του κράτους. Αυτό τουλάχιστον ζητά το Υπουργείο Ναυτιλίας ως απάντηση στο αίτημα του δήμου για την έγκριση της προγραμματικής σύμβασης για την έναρξη νέων μελετών.

«Είναι πολλές οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που πρέπει να ξεπεραστούν ώστε να μπούμε ξανά στον δρόμο της αδειοδότησης και χρηματοδότησης για το έργο», δήλωσε με έμφαση ο δήμαρχος Αριστοτέλη Στέλιος Βαλλιάνος.

Θυμίζουμε ότι η σημασία του έργου είναι τεράστια, αφού η Ουρανούπολη είναι πύλη εισόδου στο Άγιο Όρος και οποιοδήποτε λιμάνι στο σημείο θα είναι, αναμφισβήτητα, από τα μεγαλύτερα σε όγκο διακίνησης επιβατών στη Βόρεια Ελλάδα. Από το 2021 που η Περιφέρεια έλαβε τη διάλυση της σύμβασης του έργου «Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στον Λιμένα Ουρανούπολης», αλλά και πολύ νωρίτερα, η εικόνα στη χερσαία ζώνη του λιμανιού δεν ήταν καθόλου τιμητική, ως παρατημένο εργοτάξιο.

 

[ΠΗΓΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, της Σουζάνας Καζάκα, 21/4/2024]