«Ξέφρενη» δραστηριότητα 4-5 μήνες τον χρόνο και «χειμερία νάρκη» τους υπόλοιπους. Αυτό είναι το ιδιόμορφο χαρακτηριστικό της αγοράς της Χαλκιδικής και των καταστημάτων της, που είναι απόρροια της σχετικά μικρής διάρκειας της τουριστικής περιόδου, τουλάχιστον σε σύγκριση με άλλες περιοχές της νότιας Ελλάδας και με κάποια νησιά. Η χρονική ανισοκατανομή δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που καθιστά αξιοπρόσεκτη την αγορά και το εμπόριο στη Χαλκιδική. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων πάσης φύσεως έχει αναπτυχθεί στην Κασσάνδρα, λιγότερα στη Σιθωνία και πολύ λιγότερα στο τρίτο πόδι, δηλαδή στις περιοχές προ του Άθω.
Η επίσημη έναρξη της θερινής σεζόν από σήμερα σηματοδοτεί και τη μεγάλη «έκρηξη» για την αγορά της Χαλκιδικής, καθώς ανοίγουν μαζί όλα τα καταστήματα, που παρέμεναν κλειστά από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι Μάρτιο-Απρίλιο. Αυτά τα σημεία είναι κυρίως μεμονωμένα καταστήματα είτε υγειονομικού ενδιαφέροντος είτε πώλησης ειδών ένδυσης, υπόδησης, κοσμημάτων, εποχιακών ειδών κτλ
Τα σημεία πώλησης των λιανεμπορικών αλυσίδων παραμένουν κατά κανόνα ανοιχτά όλο τον χρόνο, αλλά υπερτριπλασιάζουν τον κύκλο εργασιών τους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
[Σχόλιο του μπλογκ: Για ακόμη μια φορά η αρθρογραφία μας δικαιώνει, αφού έχουμε επανειλημμένα τονίσει πως ο εποχιακός τουρισμός στην Χαλκιδική δεν μπορεί ούτε να συγκρατήσει τον πληθυσμό, ούτε να ικανοποιήσει τις εισοδηματικές ανάγκες. Αυτό που χρειάζεται ο τόπος είναι μακρόπνοες επενδύσεις, ακριβώς όπως αυτή των Μεταλλείων Κασσάνδρας].