Μηδείς ἀγεωμέτρητος ἱστορείτω!
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωμετρίας, μαθήτριες/τές της Β΄ τάξης του Λυκείου μας, συμμετείχαν σε βιωματική δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του σχολείου την Πέμπτη 5 Οκτωβίου, με την καθοδήγηση των μαθηματικών κ. Ευγενίας Γιαννούση και κ. Αναστασίας Χατζημιχαήλ. Στην όλη διάδραση, συμμετείχαν και οι μαθήτριες/τές του Α2 τμήματος στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, υπό την καθοδήγηση του φιλολόγου κ. Δημητρίου Χρήστου.
Η δραστηριότητα αφορούσε τη μέτρηση του ύψους του κτηρίου του σχολείου μας με δύο διαφορετικούς τρόπους:
- τη χρήση αυτοσχέδιου εξάντα,
- τη χρήση ομοιότητας τριγώνων.
Οι στόχοι της δράσης ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες
- τη λειτουργία των κριτηρίων ομοιότητας,
- τη λειτουργία του εξάντα, αλλά και
- να συνδεθεί το μάθημα της γεωμετρίας με αυτό της ιστορίας: τον υπολογισμό μεγεθών, την οριοθέτηση χώρων μέσα από «εμπειρικές» προσεγγίσεις, αλλά με απόλυτα επιστημονικά κριτήρια.
Έτσι οι μαθητές μέσα από την βιωματική προσέγγιση του προβλήματος, κατέκτησαν τη δεξιότητα να μετρούν το ύψος κάποιου απρόσιτου σημείου, χωρίς τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, όπως ακριβώς γινόταν στην αρχαιότητα με τον προσδιορισμό του ύψους των πυραμίδων, των ορίων τωνχωραφιών μετά από πλημμύρες κλπ.
Οι στόχοι επιτεύχθηκαν και οι εντυπώσεις από μαθήτριες/τές και εκπαιδευτικούς ήταν άριστες.
Δείτε εδώ περισσότερες φωτογραφίες:
[ΠΗΓΗ: https://ergoxalkidikis.gr/, 17/10/2023]