ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΛΩΡΗ ΓΙΑ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ, ΚΡΟΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΒΑΖΕΙ Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

Την πόρτα μιας αναξιοποίητης τουριστικά αγοράς, αυτής της δυτικής πλευράς των Βαλκανίων φιλοδοξεί να χτυπήσει στο επόμενο διάστημα ο Δήμος Αριστοτέλη, πραγματοποιώντας το πρώτο του τουριστικό roadshow στην περιοχή.

Από τις 16 Φεβρουαρίου και για επτά ημέρες τουριστικές επιχειρήσεις της ανατολικής Χαλκιδικής και στελέχη του Δήμου Αριστοτέλη θα ταξιδέψουν σε Μαυροβούνιο, Κροατία και Σλοβενία, έχοντας στις αποσκευές τους ένα τουριστικό πακέτο γεμάτο Μεγαλέξανδρο, Αριστοτέλη, ιστορία, φιλοσοφία, οίνους, γαστρονομία, κατάφυτες περιπατητικές διαδρομές, ήλιο και θάλασσα. Οι σταθμοί θα είναι η Ποντγκόριτσα στο Μαυροβούνιο, το Ντουμπρόβνικ, το Σπλιτ και το Ζάγκρεμπ στην Κροατία και η Λιουμπλιάνα στη Σλοβενία, ενώ το roadshow θα ολοκληρωθεί στη Σερβία και συγκεκριμένα στο Βελιγράδι, με αφορμή και τη διεθνή τουριστική έκθεση στη σερβική πρωτεύουσα.  

Η εν λόγω αγορά θεωρούνταν διαχρονικά ανταγωνιστική προς τη χώρα μας, καθώς έχει κάνει σημαντική δουλειά στο κομμάτι του τουρισμού και διαθέτει τους δικούς της τουριστικούς θησαυρούς. Έτσι, δεν έχει προσεγγισθεί επαρκώς. Σήμερα οι τουριστικές αφίξεις από χώρες όπως η Κροατία και η Σλοβενία στην ανατολική Χαλκιδική είναι περιορισμένες και μεμονωμένες. Στόχος των ανθρώπων του τουρισμού της περιοχής, αλλά και του Δήμου Αριστοτέλη είναι η προσέλκυση οργανωμένων εκδρομών. Γι’ αυτό και κατά το επταήμερο ταξίδι θα συναντηθούν με τοπικούς τουριστικούς πράκτορες, αλλά και δημάρχους των πόλεων που θα επισκεφθούν, με τους οποίους η δικτύωση έχει ξεκινήσει ήδη από τη διετία της πανδημίας. Κάποιοι εξ αυτών επισκέφθηκαν την ανατολική Χαλκιδική, ενώ το 2020 μια αποστολή από την περιοχή βρέθηκε στο Σπλιτ για να δημιουργήσει δεσμούς οινοτουρισμού. Ήταν εκεί όπου διαπιστώθηκε ότι και οι Κροάτες αναζητούν τουριστικές συγκινήσεις, νέους προορισμούς για διαφορετικές διακοπές στην ευρύτερη βαλκανική γειτονιά. «Μας είπαν, ‘’κι εμείς κάνουμε διακοπές και είμαστε ανοιχτοί στις προτάσεις’’. Γι’ αυτό και εμείς απαντούμε ‘’ελάτε να ακολουθήσετε τους δρόμους του Μεγαλέξανδρου μέσα από ένα ποτήρι κρασί, μέσα από τους περιπάτους του Αριστοτέλη, μέσα από ιστορικά μνημεία’’» λέει στη Voria η σύμβουλος τουρισμού του Δήμου Αριστοτέλη, Μαρία Πάππα.   

Ένα τουριστικό πακέτο γεμάτο ιστορία

Το πακέτο που έχει δημιουργηθεί βασίστηκε πάνω σε μια ιστορική καταγραφή όπου ο Μεγαλέξανδρος, αλλά και ο Αριστοτέλης κυριαρχούν και γίνονται το δέλεαρ για την προσέλκυση των τουριστών. Πρόκειται για μια οδική τουριστική πρόταση, η οποία δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα, αλλά ακολουθεί μια ιστορική διαδρομή στη Μακεδονία, περνά από τη Βεργίνα, τη Μίεζα και την αρχαία Πέλλα, φτάνει στη Θεσσαλονίκη και μετά στην ανατολική Χαλκιδική, όπου εξερευνά τα Αρχαία Στάγειρα, το αριστοτελικό όρος, τη φύση, τη γαστρονομία, τα οινοποιεία της περιοχής και βέβαια την πλούσια παράκτια ζώνη.

Τα brandnames του Μεγαλέξανδρου και του Αριστοτέλη όμως αποδεικνύονται πολύτιμα εργαλεία τουριστικής στρατηγικής για την περιοχή και σε άλλες χώρες. Είναι ενδεικτικό πως έχει γίνει ήδη δικτύωση με την πρωτεύουσα της Κορσικής, Αζαξιό, γενέτειρα του Ναπολέοντα, ο οποίος ήταν λάτρης της αριστοτελικής φιλοσοφίας, στοιχείο που δημιουργεί μια σχέση πάνω στην οποία έχει αρχίσει να χτίζει ο Δήμος Αριστοτέλη τουριστικά. Μάλιστα, αντιπροσωπεία του θα βρεθεί στην πόλη στις 18 Μαρτίου για επαφές με τουριστικούς πράκτορες στο πεδίο των σχολικών εκδρομών, συμμετέχοντας στον εορτασμό της Madonuccia, μιας καθιερωμένης τοπικής εορτής.

[ΠΗΓΗ: https://www.voria.gr/, της Μαρίας Μαθιοπούλου, 20/01/2023]