ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

Βάζει τέλος στις μπροσούρες από χαρτί με έξι ψηφιακούς, τουριστικούς οδηγούς και χρησιμοποιεί QR Codes στην τουριστική προβολή της περιοχής.

Στην ψηφιοποίηση των τουριστικών προϊόντων της Ανατολικής Χαλκιδικής προχώρησε εδώ και λίγο καιρό ο δήμος Αριστοτέλη, βάζοντας τέλος στις μπροσούρες από χαρτί, που μέχρι πρόσφατα πλαισίωσαν τις τουριστικές του παρουσιάσεις προς τουριστικούς πράκτορες. Έκανε έτσι την είσοδό του σε έναν νέο ψηφιακό κόσμο που αποδεικνύεται πολύ περισσότερο αποδοτικός. Θέλοντας να ακολουθήσει την οικολογική του συνείδηση, αλλά και να βελτιστοποιήσει την τουριστική προβολή της περιοχής, αφού έβλεπε πως ξοδεύεται άσκοπα χαρτί σε φυλλάδια που στη συνέχεια πετιούνταν και δεν επιτελούσαν τελικά και τον ενημερωτικό τους σκοπό, δημιούργησε έξι ηλεκτρονικές, τουριστικές μπροσούρες για τα ακόλουθα πεδία: trekking, wine, ήλιος και θάλασσα, προσκυνηματικές περιηγήσεις, luxury τουρισμός και πολιτισμός.

Κάθε μπροσούρα μοιάζει με ένα ψηφιακό βιβλίο, που μπορεί κανείς να ξεφυλλίσει και να ενημερωθεί για τις τουριστικές αρετές της Ανατολικής Χαλκιδικής εύκολα και γρήγορα. Το μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού αυτού εργαλείου είναι πως η απήχηση της κάθε μίας μπροσούρας μπορεί να μετρηθεί ποσοτικά, ενώ πριν κανείς δεν μπορούσε να ξέρει αν ένας τουριστικός πράκτορας διάβαζε τα φυλλάδια και αν τα μοιραζόταν και με άλλους, διαχέοντας περαιτέρω την πληροφορία. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της μπροσούρας του trekking που μετρά ήδη 2.600.000 views σε όλο τον κόσμο.

Στην εποχή των QR Codes

Για την ώρα, όλες οι ψηφιακές τουριστικές παρουσιάσεις είναι κρεμασμένες στην πλατφόρμα issuu, εκτός από αυτή του πολιτισμού που βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας, ενώ προσεχώς θα αναρτηθούν στη νέα ιστοσελίδα του δήμου Αριστοτέλη. Παράλληλα, στις μπροσούρες αυτές θα μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση με τη χρήση QR Codes. Μάλιστα, προσεχώς θα υπάρχει στις ρεσεψιόν των ξενοδοχείων της περιοχής ένα μπάνερ με όλα τα σχετικά QR Codes, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να έχουν με ένα κλικ όλη τη διαθέσιμη πληροφορία στο κινητό, το τάμπλετ ή τον υπολογιστή τους.

Όσο για τις επισκέψεις σε εκθέσεις του εξωτερικού ή τουριστικά πρακτορεία, αφού θα γίνεται δια ζώσης η παρουσίαση της κάθε τουριστικής θεματικής, το υλικό, ψηφιακό πλέον, θα είναι στη διάθεση επισκεπτών και τουριστικών πρακτόρων, ώστε να το μελετήσουν και στη συνέχεια. Ήδη η πρακτική αυτή δούλεψε πολύ καλά στην πρόσφατη επίσκεψη στελεχών του δήμου και επιχειρηματιών του τουρισμού της περιοχής στο Μπορντό στα τέλη Ιουνίου.

«Η ιδέα ήταν εξαρχής η μηδενική χρήση του χαρτιού. Μεταφέραμε στις εκθέσεις του εξωτερικού ενημερωτικό υλικό, που τελικά δεν απέδιδε τα αναμενόμενα και κατέληγε στον κάλαθο των αχρήστων, επιβαρύνοντας το περιβάλλον. Πλέον, μειώνουμε το άσκοπο κόστος, ενώ παράλληλα περιορίζουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα» λέει στη Voria ο αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του δήμου Αριστοτέλη και πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού, Νίκος Αυγερινός, εξηγώντας πως παράλληλα ικανοποιείται η ανάγκη για εκσυγχρονισμό των τουριστικών εργαλείων της περιοχής.

[ΠΗΓΗ: https://blog.moudaniwn.gr/, 28/7/2021]