ΤΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ PROJECTS ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ

Μεγάλα έργα επανατοποθετούν την Ελλάδα στον διεθνή επενδυτικό χάρτη.

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνουν μια σειρά από μεγάλα έργα, πολλά από τα οποία καταγράφουν καθυστερήσεις πολλών ετών, αλλάζοντας σε μεγάλο βαθμό το επενδυτικό σκηνικό της Ελλάδας. 

Πέρα από τα σημαντικά ποσά τα οποία θα επενδυθούν και τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, τα μεγάλα αυτά projects αναμένεται να επανακαθορίσουν την εικόνα της Ελλάδας και της στάσης που εμφανίζεται να έχει απέναντι στις μεγάλες επενδύσεις. 

H ανάπτυξη του Ελληνικού, η επένδυση της Ελληνικός Χρυσός στην Χαλκιδική και οι επεκτάσεις των λιμανιών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη μπορούν να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό κλίμα απ’ αυτό που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια στη χώρα και να επανατοποθετήσουν την Ελλάδα στον διεθνή επενδυτικό χάρτη. 

Ελληνικό

Η ανάπλαση του Ελληνικού είναι με διαφορά το μεγαλύτερο έργο που αναμένεται να ξεκινήσει τα επόμενα χρόνια. Με το συνολικό ύψος της επένδυσης να φθάνει τα 8 δισ. ευρώ η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι την πρώτη πενταετία θα υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στην πρώτη πενταετία θα έχουν κατασκευαστεί ολόκληρο το τμήμα της παραλιακής ζώνης με τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, το ξενοδοχειακό συγκρότημα – καζίνο, ο ψηλός πύργος διαμερισμάτων, καθώς και δύο εμπορικά κέντρα. Το πρώτο εμπορικό κέντρο θα είναι στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος του Σταθμού Ελληνικό του Μετρό και θα είναι το μεγαλύτερο της Ελλάδας, καθώς θα έχει 20% περισσότερους εμπορικούς χώρους από το The Mall στο Μαρούσι. Το δεύτερο εμπορικό θα είναι στη Μαρίνα και θα είναι αισθητά μικρότερο. Συνολικά την πρώτη πενταετία θα κατασκευαστεί το 45% του πάρκου και το 37% των υποδομών.   

Ελληνικός Χρυσός

Μετά από καθυστερήσεις ετών η επένδυση στις Σκουριές αλλά και ευρύτερα τα πλάνα της Ελληνικός Χρυσός στη χώρα μας φαίνεται να παίρνουν το δρόμο τους, μια και τα αρμόδια υπουργεία έδωσαν το «πράσινο φως» σε μια σειρά από ζητήματα που εκκρεμούσαν. Μέσα λίγους μήνες η Ελληνικός Χρυσός έλαβε τις άδειες που εκκρεμούσαν για τα έργα σε Σκουριές και Ολυμπιάδα, την άδεια δόμησης για τον μύλο λειοτρίβησης στις Σκουριές και την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την μετακίνηση των αρχαιοτήτων. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει πάνω από 1 δισ. δολάρια στην Ελλάδα απασχολώντας πάνω από 1.600 εργαζομένους, ενώ για την λειτουργία των Μεταλλείων Κασσάνδρας θα απαιτηθούν επιπλέον επενδύσεις 2 δισ. ευρώ που  θα δημιουργήσουν 5.000 επιπλέον θέσεις εργασίας. Το έργο έχει μεγάλη σημασία και για τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς υπολογίζεται ότι τα κρατικά έσοδα θα ενισχυθούν κατά 2,5 δισ. ευρώ μόνο από την επένδυση στις Σκουριές.

Λιμάνι Πειραιά

Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει και η επέκταση του λιμανιού στον Πειραιά, μετά το «πράσινο φως» που άναψε η ΕΣΑΛ στο master plan του ΟΛΠ, το οποίο προβλέπει επενδύσεις άνω των 600 εκατ. ευρώ που προβλέπουν μεταξύ άλλων τη δημιουργία ενός νέου κέντρου logistics, την κατασκευή ενός νέου κέντρου εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας, την επέκταση των σταθμών διακίνησης αυτοκινήτων, τη βελτίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και την αναβάθμιση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συμφώνησε να χορηγήσει 140 εκατ. ευρώ για να στηρίξει την επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά. Μέσα από συνεχείς επενδύσεις την τελευταία δεκαετία ο Πειραιάς έχει γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Σε εξέλιξη βρίσκεται και ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αυτό της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ο νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΘ επισπεύδει τις επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ που έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει. Πιο σημαντική απ’ αυτές είναι η επέκταση του 6ου προβλήτα, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι να εξυπηρετήσει πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Πέρα από τις υποχρεωτικές επενδύσεις η κοινοπραξία της South East Gateway Thessaloniki (SEGT), η οποία είναι ο βασικός μέτοχος του ΟΛΘ (67%) έχει προϋπολογίσει πρόσθετες επενδύσεις 90 εκατ. ενώ άλλα 30 εκατ. ευρώ θα δαπανήσει για την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού.

[ΠΗΓΗ: https://www.insider.gr/, 14/11/2019]