ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

720_135366_a33b0f4fa1-95053b0e0f196063Ύστερα από τετράμηνο πήγαινε-έλα , το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε χθες το πράσινο φως για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εταιρεία, που αποσχίστηκε το 2006 από τον ΟΣΕ και έχει την ευθύνη για το σιδηροδρομικό έργο στη χώρα μας, περνά στη Ferrovial, που ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο και προσέφερε τίμημα 45 εκατ. ευρώ. Η ίδια εταιρεία, όπως και η Skonda, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την υπό ιδιωτικοποίηση ΕΕΣΣΤΥ, τη γνωστή ως Rosco, που διαχειρίζεται τις 11 επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου. Έπειτα από πολλές αναβολές, ο διαγωνισμός έχει οριστεί από το ΤΑΙΠΕΔ για τις 30 του μηνός, ενώ έως τώρα δεν υπάρχει πληροφόρηση για νέα ημερομηνία.

Το τελευταίο διάστημα πάντως έχουν αναβληθεί δύο διαγωνισμοί που αφορούν τη μαρίνα της Πύλου και το ακίνητο στο Ποσείδι Χαλκιδικής, για επιλογές που συνδέονται με την επίσπευση των διαδικασιών συγκρότησης της διοίκησης του υπερταμείου, που περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», η διοικούσα επιτροπή και ο διευθύνων σύμβουλος θα οριστούν ώς τα μέσα Φεβρουαρίου από το εποπτικό συμβούλιο. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση όλων των διοικήσεων των ΔΕΚΟ και των άλλων φορέων (ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ κ.λπ.) που θα ενταχθούν στην «ομπρέλα» του.

Στο ΤΑΙΠΕΔ πάντως επικρατεί αισιοδοξία μετά τη χθεσινή απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού έγιναν τελικά δεκτές οι παρατηρήσεις για οκτώ σημεία της σύμβασης. Μετά την υπογραφή της σύμβασης εκπρόσωπο! του θα μεταβούν στις Βρυξέλλες μαζί με τους αρμόδιους της Ferrovial για να ζητήσουν τη διαγραφή των 750 εκατ. ευρώ που είχαν δοθεί παλιότερα στην εταιρεία με τη μορφή κρατικών ενισχύσεων.

[ΠΗΓΗ: Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 17/01/2017]