ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ “ΟΡΦΑΝΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ” ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα έργα το περίφημο “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη-Κασσανδρεία οδεύει προς παράδοση τον προσεχή Ιούνιο. Ο άξονας αυτός κατασκευάστηκε τμήμα-τμήμα από τη δεκαετία του 2000 και από το σύνολο του έργου, έμεινε ένα τμήμα περίπου 1.000 μέτρων το οποίο βαπτίστηκε με την παραπάνω ονομασία καθώς ενώ είχε χρηματοδότηση αντιμετώπιζε θέματα απαλλοτριώσεων.

Το τμήμα αυτό παρέμεινε ως έχει με αποτέλεσμα ενώ εκατέρωθεν να υπάρχει ένας αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες, στο τμήμα αυτό να προκαλείται μια στένωση σε ένα δρόμο με 1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Το συνολικό πλάτος ήταν μόλις 9 μέτρα έναντι 14 μέτρων στο υπόλοιπο.

Τα αποτελέσματα που βίωναν όλοι οι χρήστες του οδικού  άξονα, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες,  ήταν τραγικά, αφού δημιουργούνταν συνθήκες «μπουκαλιού» με ουρές χιλιομέτρων, παρόμοιες με αυτές που βιώνει κανείς σε αστικούς αυτοκινητόδρομους με κορεσμένο κυκλοφοριακό φόρτο.  Το γεγονός ότι δεν υπήρχε, λόγω της γέφυρας της Ποτίδαιας, εναλλακτικό δίκτυο για τους χρήστες, καθιστούσε το πρόβλημα ανυπέρβλητο.  Αν προσθέσει κανείς και την πιθανότητα ατυχήματος, η αναμονή ξεπερνούσε κάθε όριο.

Πριν από δύο περίπου χρόνια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Α. Καραμανλής είχε μεταβεί στην περιοχή και μετά από σχετική επικοινωνία που είχε με την νεοεκλεγείσα τότε διοίκηση της Εγνατία οδός ΑΕ και τον Δ/νοντα Σύμβουλο κ. Κων. Κουτσούκο, ενημερώθηκε αναλυτικά για το θέμα και το χρόνιο πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί και ζήτησε να επιλυθεί.

Ως αποτέλεσμα, δημοπρατήθηκε το σύνολο των εκκρεμοτήτων του έργου, «Κάθετος Άξονας Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη-Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια: “Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια από Χ.Θ. 4+120 έως Χ.Θ. 5+240» και στις 14 Ιουλίου 2020 υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο, διάρκειας 18 μηνών και προϋπολογισμού 5,2 εκ. €. Το ypodomes.com βρέθηκε στην περιοχή και κατέγραψε την πορεία των εργασιών η οποία είναι σε τελικό στάδιο καθώς πραγματοποιείται οδοστρωσία και τελική διαμόρφωση του τμήματος στη νέα του διάσταση.

Ιδιαιτερότητες και δυσκολίες διαχείρισης του έργου

Το έργο δεν είναι απλά ένα «ορφανό χιλιόμετρο» αλλά ένα έργο που εκτείνεται σε μήκους 5,1 χιλιομέτρων με πληθώρα κατασκευαστικών υποδομών και διαχειριστικών δυσκολιών.  Η ιδιαιτερότητα του βρίσκεται κυρίως στο γεγονός ότι κατασκευάζεται ανάμεσα από πλήθος παρακείμενων ιδιοκτησιών, παραθεριστικές κατοικίες, ξενοδοχειακές μονάδες, βιοτεχνικές μονάδες, καταστήματα τροφίμων, πρατήρια βενζίνης.

Απαιτεί συνεχή εναλλαγή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών, σε περιορισμένο κάθε φορά εύρος, για τη μικρότερη δυνατή όχληση της τουριστικής περιοχής και μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ (ρεύματος, τηλεπικοινωνίες, οπτικές ίνες) σε μήκος πλέον των 3km σε μη χαρτογραφημένα δημοτικά και ιδιωτικά δίκτυα ύδρευσης με απαίτηση συνολικής διευθέτησής τους.

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας ήταν όλα αυτά τα χρόνια το πιο σημαντικό, αφού η υφιστάμενη κατάσταση δεν πληρούσε καμία προδιαγραφή, εξαιτίας της οποίας είχαμε θρηνήσει θύματα. Το ypodomes επικοινώνησε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνο Κουτσούκο ο οποίος σημείωσε πως “το έργο εξασφαλίζει πλέον όχι μόνο αναβαθμισμένες συνθήκες οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς, αλλά και ασφαλή πρόσβαση προς το σύνολο των ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών προς τη θάλασσα, ανατρέποντας πλήρως  την πρότερη κατάσταση όπου πραγματοποιούνταν διελεύσεις, κατά παράβαση κάθε κανόνα οδικής ασφάλειας, απευθείας από την κύρια οδό σε διάκενα μεταξύ των στηθαίων, χωρίς επαρκές πλάτος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων”.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο:

[ΠΗΓΗ: https://ergoxalkidikis.gr/, από ypodomes.com, 19/4/2022]