ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ ”ΕΡΩ” ΣΤΗΝ ΙΕΡΙΣΣΟ

Την Κυριακή του Σπορέως, 14η Οκτωβρίου ε.έ., στην Ενορία του Αγίου Νικολάουτης Ιερισσού πραγματοποιήθηκε πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία επί τη ευκαιρία της πανελληνίου συγκεντρώσεως του Ορθόδοξου Σωματείου ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ, ως επιστέγασμα των τριημέρων εκδηλώσεων στην  Χαλκιδική του Σωματείου που άρχισαν με ομιλία του Γέροντος Μαξίμου του Ιβηρίτου στον ως άνω Ιερό Ναό την Παρασκευή 12 του μηνός Οκτωβρίου και στη συνέχεια με ομιλία του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Σταυρονικήτα Αγίου Όρους Γέροντος Τύχωνος το Σάββατο στον ίδιο χώρο με μεγάλη επιτυχία.

Του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, πλαισιούμενος από τους Παν. Αρχ. π. Χρυσόστομο Μαϊδώνη, Πρωτοσύγκελλο και π. Δαβίδ Μπαζούλα, Ιεροκήρυκα της Ι.Μ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας, τους Πρωτ. π. Εμμανουήλ Λούπο, π. Γεώργιο Θανασούλα, π. Ιωάννη Αγγελίδη και π. Κωνσταντίνο Στούμπο και τους Διακόνους π. Γεώργιο Κυριάκου και π. Κωνσταντίνο Ισαακίδη.

Ο Ιερός Ναός και ο προαύλειος χώρος του επληρώθησαν από τα πολυπληθή μέλη του Σωματείου που φιλοξενήθησαν στην πόλη της Ιερισσού και της Ουρανουπόλεως και από τους ευλαβείς Ενορίτες του Αγίου Νικολάου Ιερισσού με επικεφαλής τον Αντιδήμαρχο Κονίτσης κ. Γεώργιο Καλλιντέρη, τον Εκπρόσωπο του τριμελούς Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΝΩΜΕΝΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ κ. Γεώργιο Παγώνη, καθότι ο Πρόεδρος του Σωματείου κ. Δημήτριος Κουτσούμπας ανεχώρησε εκτάκτως για την Αθήνα, τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Ιερισσού κ. Γεώργιο Πασχαλίδη, την Πρόεδρο του Αριστοτελείου Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αριστοτέλη κα Λένα Παναγιωτοπούλου, κ.α.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος αφού παρουσίασε το πατριωτικό Σωματείο ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ και τους σκοπούς της συστάσεώς του, που είναι η βαθύτερη γνώση, η βίωση, η προάσπιση και η προβολή των πνευματικών αξιών που συνθέτουν την ταυτότητα μας, την ταυτότητα του Ρωμηού, την ιδιοσυστασία του Έλληνα και χαρακτηρίζουν την ιδιοπροσωπία μας ως Ορθοδόξων Χριστιανών, ανεφέρθη στην Ευαγγελική Περικοπή της ημέρας, δηλαδή την Κυριακή του Σπορέως (Λουκ. η’ 5-15), την Δ’ Λουκά.

Ο Σεβ. κ. Θεόκλητος παρετήρησε ότι στις τόσες χιλιάδες χρόνια ο άνθρωπος που ζη πάνω στη γη αφουγκράστηκε τον Θεό να ομιλή «πολυμερώς και πολυτρόπως» (Εβρ. α’ 1) στο πλάσμα Του, για να το καλέσει σε συμμετοχή της μακαριότητάς Του. Οδήγησε τον Λαό Του, τον πήρε από το χέρι, σεβόμενος την ελευθερία του και τον ποδηγέτησε από αλήθεια σε αλήθεια. Ήταν όμως πάντοτε ο ίδιος Θεός και το μήνυμά Του διαχρονικώς το ίδιο. Γι’ αυτό λοιπόν η Αγία Γραφή είναι ένα βιβλίο περί του Θεού. Ο Θεός όμως της Αγίας Γραφής δεν είναι Θεός αποκεκρυμμένος αλλά Θεός αποκεκαλυμμένος. Ο Θεός αυτοεμφανίζεται και αυτοαποκαλύπτεται, επεμβαίνει στη ζωή του ανθρώπου και φανερώνεται, κατά τον π. Γεώργιο Φλωρόφσκυ. Η Εκκλησία όντως συνταντάει τον Θεό στη Σύναξή της. Τον ακούει να της μιλάει πατρικά και μετά κάθεται προσκαλεσμένη απ’ Αυτόν στο ουράνιό Του Συμπόσιο, εσθίοντας “Χριστόν τον Κύριον”.

Συνεχίζοντας ο Δεσπότης της Χαλκιδικής με πληθώρα αγιογραφικών αναφορών και πατερικών λογίων (Ιερός Χρυσόστομος, Ιουστίνος Φιλόσοφος και Μάρτυς, Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας, κ.λ.π.) κατέδειξε την ολοφάνερη σχέση μεταξύ της αναγνώσεως της Αγίας Γραφής και του θείου κηρύγματος από τη μία και της προσφοράς των Ευχαριστιακών Δώρων από την άλλη.

Η Θεία Λατρεία στην Αρχαία Εκκλησία είχε δύο «κέντρα»: το ένα στη Σύναξη, το άλλο στην Αγία Τράπεζα. Το πρώτο κέντρο της Θ. Λειτουργίας ήταν η ακρόαση της Αγίας Γραφής και του κηρύγματος, και το δεύτερο κέντρο η Αγία Τράπεζα, το Ευχαριστιακό Τραπέζι, η βρώσις και η πόσις του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Και τα δύο αυτά κέντρα συνέθεταν τη Θεία Λατρεία.

Και κατέληξε ο Μητροπολίτης Ιερισσού: «Με την δοξολογική αφομοίωση της Αγίας Γραφής που γινόταν χάρη στη ζωοποιό παρουσία του Αγίου Πνεύματος, εμπειρικά και απτά ο Χριστιανός ανακάλυπτε στον Λόγο του Θεού το «θεμέλιο» του σύμπαντος και της ιστορίας, την Αγία Τριάδα εν τρισίν προσώποις, άγγιζε τον σαρκωθέντα και Αναστάντα Λόγο του Θεού και μετά επαλήθευε αυτό το «θεμέλιο», γευόμενος Αίμα και Σώμα Χριστού στη Θεία Ευχαριστία.

Άραγε σήμερα κατά τη Θ. Λειτουργία αφουγκραζόμαστε “τα Απομνημονεύματα των Αποστόλων και τα Συγγράμματα των Προφητών”, την Παλαιά και Καινή Διαθήκη και στη συνέχεια γευόμαστε τον Σταυρωθέντα και Αναληφθέντα Λόγο του Θεού, επαληθεύοντας τα Ιερά Κείμενα; Πίνοντας και τρώγοντας τον όλο Χριστό, απολαμβάνουμε όσα οι Γραφές περί Αυτού μας διαμηνύουν; Ας διερωτηθούμε!».

Το Αναλόγιο του Αγίου Νικολάου λάμπρυνε και τίμησε με την παρουσία της η πολυπληθής και απαρτιζομένη από νέους μουσικούς Χορωδία της ΕΝΩΜΕΝΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ υπό τη διεύθυνση του πρώην Προέδρου του Σωματείου Πρωτοψάλτου κ. Νικοδήμου Καλλιντέρη.

[ΠΗΓΗ: http://ergoliptesxalkidikis.blogspot.com, Από την ιστοσελίδα της Μητροπόλεως, 15/10/2018]