ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ – ΔΡΟΜΟ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΡΝΑΙΑΣ

Δρόμος καρμανιόλα χαρακτηρίζεται η νέα περιφερειακή οδός Αρναίας, στις διασταυρώσεις της νέας περιφερειακής οδού για Στανό και Παλαιοχώρι, αν και δεν έχει περάσει ένας μήνας από την παράδοσή του. Η επιβεβαίωση της επικινδυνότητας του δρόμου έγινε με το χειρότερο τρόπο μετά το μεσημέρι της Τετάρτης, όταν έχασαν τη ζωή τους δύο γυναίκες 43 και 76 χρόνων, σε σύγκρουση αυτοκινήτων στον κόμβο του Παλαιοχωρίου

Είχαν προηγηθεί και άλλα ατυχήματα από τις πρώτες ημέρες που τέθηκε σε κυκλοφορία ο δρόμος, ευτυχώς χωρίς νεκρούς. Κάτοικοι της Αρναίας, του Παλαιοχωρίου, του Στανού και των γύρω περιοχών εξαγριωμένοι για τη στάση των αρμοδίων να δώσουν στην κυκλοφορία έναν δρόμο που παρουσιάζει ελλείψεις, πραγματοποίησαν χθες το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη διασταύρωση και έκλεισαν συμβολικά την περιφερειακή για μισή ώρα. Στη διαμαρτυρία συμμετείχαν εκτός των άλλων και ο αντιδήμαρχος Αριστοτέλη Γιώργος Κοττάκης, ο πρόεδρος της Αρναίας Γιώργος Διαμαντούδης, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι, ενώ η κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του αντιδημάρχου Αρναίας και των τριών προέδρων Αρναίας, Παλαιοχωρίου και Στανού.

«Το πρόβλημα του δρόμου (όπως μελετήθηκε και κατασκευάστηκε) είναι ότι στις δύο διασταυρώσεις για Στανό και Παλαιοχώρι συναντιόνται δύο δρόμοι, ουσιαστικά, ταχείας κυκλοφορίας. Η αίσθηση του οδηγού, πλησιάζοντας στο σημείο, είναι ότι δεν χρειάζεται να σταματήσει. Πρέπει να τον “σταματήσουμε” με κάθε δυνατή σήμανση και προειδοποίηση. Φυσικά ολοκληρωμένη λύση θα απαιτούσε κυκλικούς κόμβους, ανισόπεδες γέφυρες κ.λπ. Όμως αυτό θα ήταν χρονοβόρο. Οι αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας να εξαντλήσουν τα περιθώρια που παρέχουν οι τεχνικές λύσεις και να μη σταματήσουν μπροστά στην ύπαρξη της υπάρχουσας σήμανσης, που σε άλλη περίπτωση δρόμου θα θεωρούνταν επαρκής. Το σημαντικό δεν είναι να δικαιωθεί κανείς στην πρόβλεψή του, αλλά να προληφθεί το κακό, κάτι που δεν έγινε. Η κακή κατασκευή του δρόμου δεν πρέπει να οδηγεί στην κατάργηση της ατομικής ευθύνης όλων ημών των οδηγών», δήλωσε ο περιφερειακός σύμβουλος Στέλιος Βαλιάνος, όπως μετέδωσε το halkidikinews

Ο δήμος Αριστοτέλη κάλεσε τις τεχνικές υπηρεσίες της περιφέρειας (που έχουν την ευθύνη της τεχνικής αστυνόμευσης του έργου) να λάβουν όλα εκείνα τα μέτρα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής σήμανσης που θα αποτρέψουν ανάλογα περιστατικά να συμβούν ξανά στο μέλλον, εξετάζοντας και το ενδεχόμενο να τεθεί εκτός κυκλοφορίας μέχρι να υλοποιηθούν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις.

Οι ελλείψεις στο έργο, που καθυστέρησε έναν χρόνο να παραδοθεί, είχαν επισημανθεί από την πρώτη στιγμή λειτουργίας. Το έργο, που είχε προϋπολογισμό 25,3 εκατ. ευρώ, μέσω του ΕΣΠΑ “Μακεδονίας- Θράκης 2007- 2013”, αλλά δόθηκε έκπτωση 43,17%, δημοπρατήθηκε τον Ιούλιο του 2012. Η σύμβαση για την κατασκευή υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 και παραδόθηκε τον Μάιο του 2017. Είναι το νέο οδικό τμήμα της εθνικής οδού παράκαμψης Αρναίας μήκους 5,2 χλμ. και πλάτους 13 μ., δηλαδή μία λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστικό κυκλοφορίας. Κατασκευάστηκε νέος συνδετήριος δρόμος με το δρόμο προς Μ. Παναγιά μήκους 3,0 χλμ. καθώς και τέσσερις ισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι, που συνδέουν τις υφιστάμενες οδούς.