ΘΑΥΜΑ! ΘΑΥΜΑ! Ο ΣΥΡΙΖΑ ΜΠΡΟΣΤΑ !! (ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΚΟΠΟΙ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΗ ΜΕΡΑ)

dhmosk2Η περίπτωση της Bridging Europe, της εταιρείας δημοσκοπήσεων «φάντασμα» χωρίς διεύθυνση και τηλέφωνο και χωρίς το δικαίωμα να διενεργεί δημοσκοπήσεις, που δημιούργησε ένα μέλος του ΣΥΡΙΖΑ.

Η «Bridging Europe» είναι η περιβόητη εταιρεία δημοσκοπήσεων που εμφανίστηκε τα τελευταία δύο χρόνια στα κοινά της χώρας, δημοσιεύει τις έρευνες της αποκλειστικά σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, αλλά κανένας δεν γνωρίζει σε ποιον ανήκει, ούτε καν που βρίσκεται η έδρα της.

Πρόκειται για μια εταιρεία δημοσκοπήσεων που δεν είναι μέλος του ΣΕΔΕΑ (Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς) αλλά ούτε εγγεγραμμένη στο μητρώο του ΕΣΡ είναι, ώστε να έχει τη δυνατότητα να διενεργεί νομίμως έρευνες κοινής γνώμης. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγει να δημοσιοποιήσει τη μετοχική της σύνθεση, όπως είναι υποχρεωμένες να κάνουν όλες οι νόμιμες εταιρείες, καθώς και να ελέγχεται όπως μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή με τις εταιρείες που ανήκουν στον ΣΕΔΕΑ.

Μέλη του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς έχουν επανειλημμένα ζητήσει από τα συγκεκριμένα ΜΜΕ που συνεργάζονται με την Bringing Europe (αφού δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με κάποιον εκπρόσωπό της εταιρείας καθώς δεν εμφανίζεται κανείς ) να τους μεταφέρουν την παράκληση να παρουσιαστούν και να εγγραφούν στο μητρώο του ΕΣΡ ώστε να λειτουργούν νομίμως. Ο ΣΕΔΕΑ έχει απευθυνθεί επίσης και στον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας, καθώς και στον γγ Ενημέρωσης, οι οποίοι συμφώνησαν μαζί τους ότι δεν πρέπει να δημοσιεύονται έρευνες από μη νόμιμες εταιρείες, αλλά τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ συνέχισαν να το κάνουν.

Η συνέχεια από το ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στο inside story στις 3/10/2016

«Ο νόμος περί δημοσκοπήσεων δεν τηρείται πρώτα από όλα από την ίδια την πολιτεία» υποστηρίζουν όλοι οι δημοσκόποι με τους οποίους μίλησε το inside story στο πλαίσιο ρεπορτάζ για τις δημοσκοπήσεις. Και όλοι τους ανεξαιρέτως αναφέρθηκαν – άλλοι ονομαστικά και άλλοι όχι- στη συγκεκριμένη εταιρεία που διενεργεί δημοσκοπήσεις χωρίς να έχει το δικαίωμα να κάνει έρευνες κοινής γνώμης και χωρίς να δηλώνει ποιος είναι ο ιδιοκτήτης και ποια η μετοχική σύνθεση- όπως ορίζει ο νόμος περί δημοσκοπήσεων.bringingleft

«Για να δημοσιοποιήσει μία εταιρεία δημοσκοπήσεων μία έρευνα κοινής γνώμης ο νόμος λέει ότι πρέπει να είναι στην λίστα του ΕΣΡ. Την περασμένη Κυριακή είδαμε πάλι μία δημοσκόπηση από εταιρεία που δεν είναι ούτε στον ΣΕΔΕΑ ούτε στο ΕΣΡ. Επιχειρήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους για να τους ενημερώσουμε για τη νομοθεσία και να τους καλέσουμε να εγγραφούν στη λίστα του ΕΣΡ» αναφέρει ο κ.Θωμάς Γεράκης, διευθύνων σύμβουλος της Marc, «αλλά δεν κατέστη δυνατόν γιατί στην ιστοσελίδα τους δεν αναφέρεται ούτε έδρα, ούτε διεύθυνση, ούτε τηλέφωνο!».

Την ίδια περίπτωση στηλιτεύει και ο Δημήτρης Μαύρος, πρόεδρος του ΣΕΔΕΑ, παρότι αρνείται να αναφέρει το όνομα της Bridging Europe. «Εμείς αυτό που κάναμε όταν είδαμε αυτή την έρευνα, ήταν να στείλουμε ένα δελτίο τύπου στα ΜΜΕhttp://www.sedea.gr/files/deltio-typou-16.06.17.pdf με τη λίστα του ΕΣΡ ώστε να πληροφορηθούν όλοι ποιες είναι οι νόμιμες εταιρείες. Το θέσαμε και στον αρμόδιο υπουργό και αυτός είπε ότι συμφωνεί μαζί μας».

Η εν λόγω εταιρεία πάντως, εμφανίζεται με έδρα κάποτε στις Βρυξέλλες κάποτε στην Αθήνα, τις προηγούμενες μέρες χωρίς έδρα πουθενά. Μέχρι τώρα τα ευρήματα της Bridging Europe δημοσιεύονται σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ (Εφημερίδα Συντακτών, Χωνί) σε κομματικά (Αυγή, Left) ενώ τελευταία και στο κρατικό ΑΠΕ, παρότι πρόκειται για φορέα που διενεργεί δημοσκοπήσεις παρανόμως.

[ΠΗΓΗ: http://sithonianews.blogspot.gr/, https://vassilikisiouti.wordpress.com, 5/2/2017]