Στον αέρα η συμφωνία για τα περιφερειακά αεροδρόμια λόγω των εργασιών στον διάδρομο προσγείωσης στο «Μακεδονία».
Να μην ξεκινήσουν χώρα τα έργα στον μοναδικό διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης αεροσκαφών του αεροδρομίου Μακεδονία ζητά η Fraport και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αποχώρησης από τον διαγωνισμό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Κύκλοι του γερμανικού ομίλου υποστηρίζουν τις τελευταίες ημέρες ότι το έργο της διασταύρωσης των διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης του αεροδρομίου Μακεδονία της Θεσσαλονίκης υποτίθεται ότι έπρεπε να έχει γίνει από το 2006.
Αφού για διάφορους λόγους λίμνασε επί 10 χρόνια, όπως διαβεβαίωνε η Πολιτεία, το έργο θα ολοκληρωνόταν τον Μάρτιο του 2017, προτού δηλαδή ξεκινήσει η τουριστική περίοδος.
Όπως εξηγούν, έως σήμερα το έργο ακόμη δεν ξεκίνησε και, αν ξεκινήσει τώρα, θα είναι σε εξέλιξη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, με δραματικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στην οικονομία της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της ευρύτερης περιοχής.
Η ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου και προτείνει κατά τη διάρκεια των έργων να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος αποπροσγείωσης ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο έως τον χώρο στάθμευσης.
Ακύρωση πτήσεων
Ήδη αεροπορικές εταιρίες αλλάζουν τα σχέδιά τους για το καλοκαίρι του 2017, ακυρώνοντας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη και δρομολογώντας τα αεροσκάφη τους σε άλλους προορισμούς, λόγω του κινδύνου της απόφασης της ΥΠΑ και της ασάφειας αναφορικά με την ικανότητα και την ασφάλεια του αεροδρομίου. Όλοι οι τουριστικοί φορείς και όλες οι τοπικές Αρχές (περιφερειάρχης, δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής κ.λπ.) ζητούν την αναβολή των έργων για την περίοδο της χαμηλής κίνησης, που έχει και σαφώς λιγότερα δρομολόγια.
Με αυτά τα δεδομένα, η Fraport είναι υποχρεωμένη όταν παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία να το κρατήσει κλειστό όχι μόνο γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, αλλά κυρίως γιατί δεν θα μπορεί να το λειτουργήσει όπως πρέπει και με ασφάλεια! Μια τέτοια εξέλιξη θέτει σε κίνδυνο ματαίωσης όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, καθώς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο από τα 14 και σημαντικός πυλώνας της επένδυσης.