ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ…

Ryanair plane at Carcassonne airportΟι κακεντρεχείς λένε για μας τους γιαννιώτες πως αποκαλούμαστε “παγουράδες” γιατί κάποτε προσπαθήσαμε να αδειάσουμε τη λίμνη με παγούρια.

Το να προσπαθείς να αδειάσεις μια λίμνη με παγούρια μοιάζει με το να περιμένεις την ανάπτυξη της οικονομίας από τον αναπτυξιακό νόμο, το ΕΣΠΑ ή το περίφημο πακέτο Γιουνγκέρ.

Όλα τα “πακέτα” με λεφτά των φορολογουμένων  που μοιράζει  το κράτος πάνε στις τσέπες των κρατικών υπαλλήλων που τα μοιράζουν και στις τσέπες των ιδιωτών που τα εισπράττουν με πλημμελή κριτήρια. Ο συντελεστής οικονομικής ανάπτυξης όλων των πακέτων και των αναπτυξιακών που μοιράστηκαν τις τελευταίες δεκαετίες ήταν υποπολλαπλάσιος των χρημάτων που μοιράστηκαν.

Το να περιμένεις την ανάπτυξη από έναν αναπτυξιακό, το ΕΣΠΑ ή το πακέτο Γιουνκέρ, είναι σαν να περιμένεις να αδειάσεις τη λίμνη με τα παγούρια.

Μια λίμνη αδειάζει μόνο με έναν τρόπο. Αν ανοίξεις τις διόδους απορροής έτσι ώστε να νερά που βγαίνουν να είναι περισσότερα από αυτά που εισέρχονται. Το αντίστροφο ισχύει και για το γέμισμα μιας λίμνης. Τα νερά που εισέρχονται πρέπει να είναι περισσότερα από αυτά που εξέρχονται.

Για να έχει κάποιος μια εικόνα για τα μεγέθη που μιλάμε, το περίφημο πακέτο Γιουνγκέρ, στο οποίο συμψηφίζεται και το μεγαλύτερο μέρος του ΕΣΠΑ για τα επόμενα χρόνια, αφορά 5,5 δισ. ευρώ.

Καλοδεχούμενα είναι βέβαια τα 42 επενδυτικά σχέδια που θα χρηματοδοτηθούν από το πακέτο, αλλά το να μιλάμε για ανάπτυξη μέσω αυτών είναι αστείο.

Επιπλέον επενδύσεις, τουλάχιστον 100 δισ. ευρώ μέχρι το 2022, πέραν όσων πραγματοποιούνται ετησίως, απαιτούνται τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με υπολογισμούς του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, προκειμένου να εξισορροπηθεί η αποεπένδυση που έχει υποστεί η ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια.

Με βάση τις εκτιμήσεις των αναλυτών του ΣΕΒ η Ελλάδα προκειμένου να καλύψει το κενό της αποεπένδυσης των τελευταίων ετών θα χρειαστεί να προσελκύσει μέχρι το 2022, εκτός αυτών που συνεχίζουν να γίνονται, αλλά 100 δισ. ευρώ επενδύσεις. Ήτοι, να προσελκύει κάθε χρόνο επενδύσεις της τάξης των 20 δισ. ευρώ επιπλέον.

Η προσέλκυση επενδύσεων  20 δισ. ευρώ το χρόνο ισοδυναμεί π.χ. με την αποκρατικοποίηση 30-40 λιμανιών όπως του Πειραιά, ή 15-20 πακέτων περιφερειακών αεροδρομίων σαν αυτά που αγόρασαν πρόσφατα η Frapport και η Cosco. To 51% του ΟΛΠ πουλήθηκε αντί 280 εκατ. ευρώ και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αντί 1,2 δισ. ευρώ.

Αντί να επαναπαύονται στην κυβέρνηση στη βοήθεια από το πακέτο Γουνγκέρ, καλά θα κάνουν να σχεδιάσουν την επανάσταση που χρειάζεται το πολιτικό σύστημα, το φορολογικό σύστημα και η δημόσια διοίκηση προκειμένου να:

Α) Σταματήσουν την “αιμορραγία” των ήδη υπαρχόντων επιχειρήσεων που κλείνουν ή φεύγουν στο εξωτερικό.

Β) Να προσελκύσουν νέες επενδύσεις ει δυνατόν υψηλής προστιθέμενης αξίας για να πληρώνουν και καλύτερους μισθούς.

Τελευταία αρνητική είδηση στο μέτωπο της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι η απόφαση της Ryanair να περιορίσει τις πτήσεις στην Ελλάδα λόγω των υψηλών τελών αεροδρομίων και φόρων. Παράλληλα η ιρλανδέζικη εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη πτήσεων προς τη Σόφια.

Η στρατηγική της κυβέρνησης να υπερφορολογεί τα πάντα για να συντηρήσει το πελατειακό κράτος και τον κομματικό της στρατό καταστρέφει την οικονομία. Κανένα πακέτο Γουνγκέρ και κανένα ΕΣΠΑ δεν πρόκειται να αντισταθμίσει αυτήν την καταστροφή.

 

[ΠΗΓΗ: www.capital.gr/, του Κώστα Στούπα, 21/4/2016]