Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΤΕΤΡΑΔΑ ΠΟΥ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

επενδυσηΚόκκινο πανί αποτελούν για ξένους και Έλληνες επιχειρηματίες και επενδυτές τέσσερις υπουργοί της κυβέρνησης. Και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που διαχειριστές κεφαλαίων από το Λονδίνο εκτιμούν πως η απομάκρυνση τους είναι από μόνη της ικανή να ανατρέψει το άσχημο κλίμα που επικρατεί για την Ελλάδα. Όση… υπερβολή και αν μπορεί να θεωρηθεί ότι κρύβει αυτή n εκτίμηση, το πρόβλημα δεν είναι ψυχολογικό, αλλά πραγματικό, αφού η τετράδα κατέχει καίριες θέσεις στην αλυσίδα λήψης αποφάσεων που αφορούν τις επενδύσεις και τις αποκρατικοποιήσεις. Πρόκειται για τον Χρήστο Σπίρτζη, υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τον Πάνο Σκουρλέτη, υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τον αναπληρωτή του, Γιάννη Τσιρώνη, και τον Θοδωρή Δρίτσα, υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ήδη οι τέσσερις αυτοί έχουν προκαλέσει με ανοιχτό τρόπο τούς επενδυτές και, επιπλέον, με τις ενέργειές τους έχουν αμφισβητήσει τις αποφάσεις του Αλ. Τσίπρα. Για όλους λέγεται πως οι αντιρρήσεις, τα προσκόμματα και οι πράξεις τους μπορεί να αποτελούν απλώς εκδήλωση των ιδεολογικών τους πεποιθήσεων, αλλά, με τον τρόπο και τη σφοδρότητα που έχουν εκδηλωθεί, δημιουργούν υπόνοιες για ύπαρξη κρυφής ατζέντας. Βεβαίως, αυτά είναι φήμες της αγοράς, ωστόσο είναι ενδεικτικές της εντύπωσης που έχει προκληθεί.

Ο κ. Σπίρτζης βρίσκεται σε ανοιχτή κόντρα με την πολιτική αποκρατικοποιήσεων. Έχει, λένε, με τις πράξεις του υπονομεύσει αποτελεσματικά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνει ανταρτοπόλεμο στον Πιτσιόρλα του ΤΑΙΠΕΔ, άνθρωπο εμπιστοσύνης του Τσίπρα, και έχει ξεχαρβαλώσει τις αστικές συγκοινωνίες. Αν δεν σας αρκούν αυτά, να σας πω το τελευταίο: Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με την κοινοπραξία Fraport-Slentel, που σημαίνει 1,23 δισ. ευρώ στο ταμείο και επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων άμεσα, είχε προγραμματιστεί να γίνει, έπειτα από περιπέτειες πολλών μηνών, την Πέμπτη. Όμως ο κ. Σπίρτζης προτίμησε να πάρει το αεροπλάνο για τις Βρυξέλλες, με δικαιολογία ένα συμβούλιο με θέμα «Οι κοινωνικές πτυχές των οδικών μεταφορών». Χωρίς άλλα σχόλια…

Ο κ. Τσιρώνης, από την πλευρά του, δεν υπογράφει εδώ και μήνες (ήταν και πριν στο πόστο αυτό) περιβαλλοντικές μελέτες για κρίσιμες επενδύσεις, χωρίς ικανοποιητική δικαιολογία. Μία από αυτές, που αφορά μεγάλη επένδυση στην Κρήτη, και άλλες, εξίσου μεγάλες, που έχουν λάβει εγκρίσεις από το ΣτΕ, φέρονται επίσης να μαζεύουν σκόνη στο γραφείο του. Του καταλογίζουν, επίσης, πως έχει ξηλώσει όλο το πουλόβερ της πολιτικής διαχείρισης αποβλήτων ανά την Ελλάδα, με αποτέλεσμα επαπειλούμενες κυρώσεις από την Ε.Ε. Προσέξτε, όλα αυτά είναι έργα και χιλιάδες θέσεις εργασίας, λεφτά στην οικονομία δηλαδή, αλλά… ποιος νοιάζεται..

Ανταρτοπόλεμο κάνει και ο . Θ. Δρίτσας, που λέγεται στο λιμάνι πως πράττει ό,τι περνά από το χέρι του για να ναυαγήσει π ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Το μόνο που θα καταφέρει είναι να προσφερθούν χαμηλότερες προσφορές , λένε στην αγορά, αλλά για δείτε πού μπορεί να οδηγήσει αυτό: Με χαμηλό τίμημα, θα μπορέσουν όλα τα γερά ενθυλακωμένα στο λιμάνι του Πειραιά μικρά και μεγάλα συμφέροντα να βγουν και να μιλήσουν για ξεπούλημα, νομιμοποιώντας τις αντιρρήσεις Δριτσα…

Και, τέλος, έχουμε τον κ. Σκουρλέτη, ο οποίος δεν πρόκειται ποτέ να ξεφορτωθεί τη ρετσινιά από την προεκλογική του απόφαση για την Ελληνικός Χρυσός, που αποτελεί την επιτομή όσων απεχθάνονται οι επενδυτές: απρόβλεπτες, αιφνιδιαστικές κυβερνητικές αποφάσεις, που μπορούν να εκτροχιάσουν τα business plans. Θες, Πάνο μου, να κάνεις σόου; Φώναξέ τους, ακόμα και με τις κάμερες παρούσες, και πες τους ότι, κύριοι, έχετε τόσες μέρες να συμμορφωθείτε με ό,τι, τέλος πόντων, σου κατεβαίνει στο κεφάλι. Ο τσαμπουκάς τού «σας κλείνω» ανήκει σε άλλες εποχές και άλλα καθεστώτα. Εάν ο πρώτος ανασχηματισμός (που καταλαβαίνω πως μπορεί και να μην αργήσει τόσο) διατηρήσει όλους όσοι λειτουργούν αντιεπενδυτικά στην κυβέρνηση, το παιχνίδι στην οικονομία θα έχει χαθεί, εκτιμούν κύκλοι της αγοράς.

[ΠΗΓΗ: ΚΕΦΑΛΑΙΟ, 12/12/2015]