Ο ΡΟΥΣΣΩ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ…

human_rights

Η κα Ελεάννα Ιωαννίδου, υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τους Οικολόγους-Πράσινους του Τρεμόπουλου, στο συνέδριο της ΕΕΔΑ (Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου) που έγινε στην Αθήνα στις 13-14 Ιουνίου, θέλησε να μας δώσει μαθήματα για το δικαίωμα στην αντίσταση! Έτσι άρχισε την ομιλία της με μια καλογραμμένη εισαγωγή με πολλά ξένα ονόματα για να εντυπωσιάσει τους ιθαγενείς:

«Το δικαίωμα στην αντίσταση πρωτοεμφανίζεται στη Magna Carta τo 1215, διατρέχει όλο τον ύστερο Μεσαίωνα ως μια θεμιτή πράξη απέναντι στην δεσποτική εξουσία, στη συνέχεια μπολιάζεται με τις θεωρίες του Hobbes, του Locke και του Rousseau περί κοινωνικού συμβολαίου και αποτελεί τη “μήτρα” των πρώτων Συνταγμάτων»….

Και στη συνέχεια παρέθεσε όλη την επιχειρηματολογία του Παρατηρητηρίου και τα νομικά επιχειρήματα των συνηγόρων των κατηγορουμένων στις Σκουριές για να υποστηρίξει τι; Πως η δικαιοσύνη στην Χαλκιδική είναι διαφορετική από εκείνη σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα και όόόόλος ο κρατικός μηχανισμός έχει στήσει μια σκευωρία εναντίον των «κατοίκων» της περιοχής και «καταπάτηση δικαιωμάτων», την οποία βέβαια οι ηρωικοί Οκολόγοι-Πράσινοι δεν μασάνε…. Μας μίλησε για τα πάντα-όλα: Νερό με αρσενικό, δακρυγόνα σε σχολεία, καρδιοπαθείς που κινδύνευσαν, για φορτηγά με τοξικά φορτία, για παράνομες υλοτομήσεις και ανέγερση κτιρίων στο δάσος…

Τι λέτε μαντάμ; Σοβαρά; Και ποιος κάνει «αντίσταση»; Οι οικολόγοι-Πράσινοι και οι «κάτοικοι» των Σκουριών; Οι γνώσεις σας για την ιστορία και τις θεωρίες μήπως επεκτείνεται και στον κοινωνικό ρατσισμό και διακρίσεις; Οι μεταλλωρύχοι στην ΒΑ Χαλκιδική είναι η μειονότητα, και ζουν υπό το ιδιότυπο καθεστώς της δικτατορίας του διευθυντηρίου της Ιερισσού και των συμπαθούντων (δες και εδώ). Αυτός ο κοινωνικός ρατσισμός εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την κοινωνία, διότι διακρίνει τους ανθρώπους σε αυτούς που έχουν δίκιο (ανώτερους) και σε «πουλημένους» (κατώτερους), περιθωριοποιεί κοινωνικές ομάδες και άτομα και αυτό ακριβώς είναι παραβίαση ανθρώπινων δικαιωμάτων. Είναι γνωστό και το γίναμε και οι ίδιοι μάρτυρες του ότι τέτοιου είδους διακρίσεις και κοινωνικοί αποκλεισμοί μπορούν να οδηγήσουν σε διχασμό, αναταραχές, και βίαιες αντιπαραθέσεις, επικίνδυνες για το κοινωνικό σύνολο.

Το χειρότερο όμως είναι η προοπτική να μεγαλώσουν νέοι άνθρωποι και να γαλουχηθούν παιδιά σε ένα κόσμο διακρίσεων και να νιώσουν τον κοινωνικό ρατσισμό να στρέφεται εναντίον τους, σε μια κοινωνία όπου θα συνηθίσουν στον ανταγωνισμό, στη βία και στον στιγματισμό οποιουδήποτε ανήκει στην κατηγορία των «κατώτερων»…

Όσο για το κοινωνικό συμβόλαιο του Rousseau, μήπως να του κάνατε μια δεύτερη ανάγνωση, κα Ιωαννίδου;… Ο Ρουσσώ πίστευε πως οποιαδήποτε πολυτέλεια προέρχεται από την ανάπτυξη της τεχνολογίας, έχει αρνητική επιρροή στον άνθρωπο…. Και ήταν γνωστός πολέμιος της ατομικής περιουσίας. Ας θυμηθούμε τι έλεγε:

«Ο πρώτος άνθρωπος που περιέφραξε ένα κομμάτι γης και σκέφτηκε να πει “αυτό είναι δικό μου” και βρήκε ανθρώπους τόσο αφελείς ώστε να τον πιστέψουν ήταν πραγματικός θεμελιωτής της πολιτικής κοινωνίας. Από πόσα εγκλήματα δεν θα είχε γλιτώσει το ανθρώπινο γένος αν κάποιος είχε βγάλει τους πασσάλους και σκεπάσει με χώμα τα χαντάκια και φώναζε στους συνανθρώπους του: Προσοχή στα λόγια αυτού του απατεώνα, είστε χαμένοι αν ξεχάσετε ότι οι καρποί της γης ανήκουν σε όλους και η ίδια η γη σε κανένα»

Μήπως να μετονομάσετε το κόμμα σας σε «Μαρξιστές-Οικολόγοι-Πράσινοι»; (ή Πράσινοι-Μαρξιστές-Οικολόγοι;)